حذف بیش از ۴۹ هزار دانش‌آموز از مدارس انگلیس



حذف بیش از ۴۹ هزار دانش‌آموز از مدارس انگلیس

بررسی‌های به عمل آمده از مدارس انگلیس حاکی از آن است که بیش از ۴۹ هزار دانش‌آموز از یک دوره بدون هیچ توضیحی از چرخه نظام مدارس این کشور حذف شده‌اند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان موسسه سیاست آموزشی (EPI) در انگلیس اعلام کرده‌اند که از هر ۱۲ دانش‌آموز یک نفر، معادل ۸.۱ درصد از دانش‌آموزان از گروه ملی که مقطع متوسطه را در سال ۲۰۱۲ میلادی شروع کرده و در سال ۲۰۱۷ میلادی به پایان رسانده‌اند، بدون هیچ دلیل مشخصی از چرخه مدارس حذف شده‌اند.

اتحادیه‌های آموزشی انگلیس این یافته‌ها را تکان‌دهنده دانسته‌اند. موسسه سیاست آموزشی طی این دوره پنج ساله مجموع ۵۵ هزار و ۳۰۰ مورد حذف نامشخص را در مورد ۴۹ هزار دانش‌آموز شناسایی کرده‌اند به طوری که برخی از این دانش‌آموزان حتی بیش از یک بار از سیستم آموزشی حذف شده‌اند و به نظر می‌رسد این تعداد در سال‌های اخیر افزایش یافته باشد.

برای اولین بار این تحقیق‌ها دانش‌آموزانی را که به دلایلی هم‌چون مشکلات خانوادگی از جمله اسباب‌کشی و جابه‌جایی خانه یا انتقال به یک مدرسه بهتر از نظام مدارس حذف شده‌اند، در نظر گرفته است. از همین رو دانش‌آموزانی که با تحریک مدارس و به منظور بالا بردن سطح آموزشی مدرسه و نیز با هدف کاهش تعداد دانش‌آموزان ضعیف‌تر در مدرسه یا به دلیل کمبود بودجه از محیط آموزشی کنار گذاشته شده‌اند در این تحقیقات به شمار آمده‌اند.

این تحقیق که ادعا می‌شود جامع‌ترین تحلیل در مورد حذف دانش‌آموزان از مدارس است، هم‌چنین نشان داده که شمار دانش‌آموزان ناپدید شده در برخی از مدارس بسیار بالا بوده است. تنها ۳۳۰ مدرسه که شش درصد از مدارس متوسطه در انگلیس را تشکیل می‌دهند، تقریبا یک چهارم (۲۳ درصد) از کل حذف‌های نامشخص را در سال ۲۰۱۷ میلادی شامل‌ شده‌اند.

برخی از این دانش آموزان ناپدید شده طی یک "حرکت مدیریتی" و زمانی که مدارس، موسسات دیگری را برای آموزش به آن‌ها پیشنهاد می‌کنند از مدارس حذف شده و برخی دیگر نیز به ادامه تحصیل در خانه تشویق می‌شوند. برخلاف‌ اخراج‌های رسمی هیچ نیازی نیست تا دلیل حذف این دانش‌آموزان از مدارس ثبت شود.

در حال حاضر دولت انگلیس در حال بررسی اخراج‌های رسمی و این گونه ناپدیدشدن‌ها و حذف دانش‌آموزان از مدارس است. برخی مسوولان مربوطه نیز تاکید دارند که با وجود این آمار و ارقام‌ شوکه‌کننده، بهتر است پا را از ارقام فراتر گذاشته و به دنبال تفسیر دلایل این معضل باشند تا آن دسته از سیاست‌های دولتی را که آموزش‌های فراگیر و باکیفیت را تحت تأثیر قرار می‌دهند به چالش بکشند.

بنابر نوشته روزنامه گاردین، وزارت آموزش و پرورش انگلیس با توجه به این که بسیاری از این ناپدید شدن‌ها به دلیل بالا بردن سطح کیفی مدارس و حذف دانش‌آموزان ضعیف توسط خود مدارس صورت می‌گیرد، در این مورد اعلام کرده است: این برخلاف قانون است که دانش آموزان را بر اساس نتایج تحصیلی حذف کنند و هر مدرسه‌ای که چنین کاری صورت دهد، قانون را نقض کرده است. دولت در حال بررسی علت این ناپدید شدن‌ها بوده و به تمامی مدارس در این مورد تذکر داده می‌شود.


تاریخ خبر : 1398/02/15 - 13:50
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
http://niafam.com/پورتال-سازمانی-هوشمند




email: info@rasanehpars.ir
instagram: http://instagram.com/rasanehpars
telegram: http://t.me/rasanehpars
tel: +98912000254
© 2017 Rasaneh Pars Rights Reserved