آموزش و پرورش از زنان در پست های مدیریتی بیشتر استفاده می کند



آموزش و پرورش از زنان در پست های مدیریتی بیشتر استفاده می کند

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی در آئین تکریم و معارفه مدیران کل امور زنان و خانواده این وزارتخانه با بیان اینکه البته زنانی که در پست های مدیریتی به کار گرفته می شوند در زندگی شخصی خود با محدویت هایی مواجه خواهند شد، به جایگاه زنان در جامعه اشاره و اظهار کرد: زنان همواره با بی عدالتی رو به رو بوده اند و این نابرابری ها دو جنبه کیفی و کمی دارد.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری اوایل شهریورماه امسال دستورالعمل اجرائی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای و افزایش تعداد مدیران زن و جوانان در دستگاه‌های اجرایی به ۳۰ درصد تا پایان برنامه ششم را ابلاغ کرد.
بر اساس این دستورالعمل اجرایی، دکتر حسن روحانی تاکید کرده که به ‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت زنان و جوانان توانمند کشور برای تصدی پست‌های مدیریتی، میزان تجربه مورد نیاز برای تصدی هر یک از سطوح مدیریت حرفه‌ای (از تجربه خدمت دولتی) در مورد زنان و کارمندان کمتر از ١٥ سال سابقه در مواردی که سایر شرایط احراز شده باشد، به دو سوم زمان پیش‌بینی‌شده توسط شورای راهبری توسعه مدیریت دستگاه تقلیل می‌یابد.
همچنین قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه نسبت مدیران زن در پست‌های مدیریتی به ٣٠ درصد افزایش یابد و سهم بانوان در پایان برنامه پنجم توسعه، ٢٢ درصد پیش‌بینی شده بود که با ابلاغ این دستورالعمل و در صورت اجرا، به ٣٠ درصد افزایش می‌یابد.
وزیر آموزش و پرورش در این مراسم افزود: به لحاظ کمی در سال های اخیر دستاوردهای خوبی داشته ایم و امروز در آموزش و پرورش بین دختران و پسران تفاوت معنی دار به چشم نمی خورد مگر در مناطقی که به علت محرومیت ها هنوز شاهد تفاوت هایی هستیم.
وی تصریح کرد: بالاتر از کمیت، نابرابری کیفیت است و متاسفانه شاهد تفاوت و فاصله قابل توجهی بین دانش آموزان دختر و پسر هستیم و برخی از این نابرابری ها پنهان بوده و به چشم مسئولان نمی آید.

**محرومیت دختران از تربیت بدنی در مدارس مختلط مناطق محروم
بطحایی با اشاره به اینکه در برخی مدارس مختلط و یا دخترانه ای که معلم مرد وجود دارد دختران از تربیت بدنی محروم هستند، گفت: برخی مدارس ابتدایی که اغلب در مناطق محروم هستند نیز دانش آموزان دختر در ساعت تربیت بدنی در گوشه ای از حیاط مدرسه بازی می کنند و این از آثار نابرابری دختران و پسران است.
وی فقدان دسترسی دختران به مراکز یادگیری ثانوی را یکی دیگر از آثار نابرابری دختران با پسران دانست و افزود: پژوهش سراها، کتابخانه ها و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محیط هایی هستند که برای هر دو جنسیت فراهم شده است.
وزیر آموزش و پرورش به جمعیت60 درصدی زنان و دختران در آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: با وجود جمعیت انبوه زنان و دختران در آموزش و پرورش از این ظرفیت نیروی انسانی استفاده نشده است و مدیر کل امور زنان موظف به ارائه راهکار و حل این مشکل با کمک مسئولان ذی ربط است.
بطحایی یادآور شد: در این زمینه باید هر ساله، فعالیت های انجام شده توسط امور زنان رصد شود تا بر اساس شاخص های مربوط میزان پیشرفت آن مشخص شود.
در این آئین از زحمات «مهناز احمدی» قدردانی و «فرحناز مینایی پور» به عنوان مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش معرفی شد.
فراهنگ**1883**1055
دریافت: مریم جلوداران**انتشار: زینب کارگر

تاریخ خبر : 1396/09/26 - 4:18
منبع : خبر گزاری جمهوری اسلامی





email: info@rasanehpars.ir
instagram: http://instagram.com/rasanehpars
telegram: http://t.me/rasanehpars
tel: +98912000254
© 2017 Rasaneh Pars Rights Reserved